Arnold Schwarzenegger says in a $50 million libel lawsuit that the Globe libeled him by reporting he was in ill health and fears having a heart attack.

A Globe cover story headlined "Arnie's Heart Crisis" defamed Schwarzenegger by implying his health was poor after heart surgery last year, the "Terminator" star contends in a lawsuit filed Wednesday against the tabloid's publisher, Globe Communications Corp.Schwarzenegger underwent surgery in April 1997 to replace a faulty aortic valve.

The Globe's Aug. 4 cover story "maliciously implied that specific doctors had warned Schwarzenegger that he was a `ticking time bomb,"' said the actor's public relations agency, PMK.

"The physician quoted has never examined or had any contact with the superstar, and has never had access to Schwarzenegger's medical records," the statement said. It added that the actor's surgery was "a complete success" and that he does not have coronary heart disease.

Messages left at the Globe's Boca Raton, Fla., office were not returned.